Spring naar inhoud
Dit plan kreeg minder dan 25 likes

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit plan kreeg minder dan 25 likes en is daarom niet door naar de stemronde van Scheveningse Parkwijken Begroot.

Weer het sluipverkeer in het van Stolkpark

Door: Guus Luiten
7 april 2021
Gemeente Den Haag | 27 mei 2021, 11:00

Dit plan kreeg niet genoeg likes. Een plan moest minimaal 25 likes halen om in aanmerking te komen voor de haalbaarheidscheck door de gemeente. Dit plan is daarom ook niet geselecteerd voor de stemronde.

Een Park (wijk) is een wijk zonder sluipverkeer. (Vracht) auto's doorkruisen de wijk van de Duinweg naar de Prof. Teldersweg en terug.

Helaas is er m.n. in de ochtendspits veel sluipverkeer in het van Stolkpark. Dit geeft onnodige overlast voor de bewoners en is gevaarlijk voor de fietsers.

De oplossing is heel simpel en niet kostbaar. Sluit het autoverkeer af op de kruising van de Van Stolkweg met de Hogeweg door de stoep (boszijde) door te trekken.  Het autoverkeer kan daar dan niet meer doorrijden richting Prof. Teldersweg.  Maar slaat linksaf de Hogeweg in. Een doorgang voor de fietsers blijft: de weg wordt een fietspad.  Dus fietsers kunnen wel de wijk uit.  Er is ook plaats voor enkele bomen; die maken het weer zoals het ooit geweest is: groener.

Het voorkomen van sluipverkeer geeft meer rust in de wijk en verhoogt de veiligheid.  Wellicht dat het ook beter voor het behoud is van de panden en het groen.                      De bewoners moeten soms wel omrijden. Maar mogelijk pakken we eerder de fiets of lopen we een stukje!   I.i.g. zal het totaal aantal bewegingen van auto's en vrachtwagens  fors afnemen.  
Het benzinestation en het hotel (met de bus parkeerplaats) blijven goed bereikbaar vanuit de Prof. Teldersweg.


Argumenten

Argumenten voor

Nog geen argumenten geplaatst

Argumenten tegen

Bart Hartgring | 10 april 2021 11:31

Als ik het goed begrijp is het enige wat dit doet het afsluiten van de van Stolkweg voor sluipverkeer, en het maakt de Hogeweg+Duinweg een doorgaande route voor het verkeer door de wijk in beide richtingen. Het dwingt ook mensen uit de wijk die via de van stolkweg rijden om om te rijden als ze richting het Shell station de wijk uit willen - dat kan dan niet meer dus ze moeten of helemaal omrijden, of ze gaan ergens op de Hogeweg een creatieve omkeerbeweging maken. Een slecht plan allemaal.

Guus Luiten | 17 april 2021 13:54

Het gaat om de feiten. Sluipverkeer kiest de kortste route: via de Duinweg en Hogeweg (1,1 km) Via de van Stolkweg is het langer: 1.3 km. Vanaf het benzinestation is er sluipverkeer via de Parkweg (1.1 km) en ook de Hogeweg/ Duinweg. Het gaat dus om alle straten Het voorstel scheelt honderden auto's per dag! De "eigen" auto's zullen in sommige gevallen iets moeten omrijden. De wijk moet geen doorgaande route zijn maar een rustige en veilige parkwijk.



Daniella Strik | 10 april 2021 11:32

Slecht idee. Dit gaat sluipverkeer verplaatsen naar Parkweg/Van Stolkweg, welke wegen nog minder berekend zijn op sluipverkeer dan de Hogeweg.
Bestemmingsverkeer van o.a. de Parkweg richting Teldersweg moet volgens dit voorstel bovendien ook altijd over de Van Stolkweg, wat een veel onoverzichtelijkere weg is met meer bewoners die daar last van hebben, en met meer fietsende scholieren (dus groter verkeersrisico). Een illusie te denken dat wijkbewoners door dit plan meer de fiets zouden pakken.

Guus Luiten | 17 april 2021 14:01

Met dit voorstel krijgen ALLE straten minder sluipverkeer. Bijvoorbeeld de Parkweg: geen enkele auto meer vanuit het benzinestation. De van Stolkweg: geen sluipverkeer meer vanaf de Duinweg of vanaf de Kanaalweg (bij de "ZON") . Duinweg en Hogeweg: geen sluipverkeer meer vanaf de Kanaalweg en niet meer vanaf het benzinestation. Wel eigen auto's die bijvoorbeeld over de Hogeweg en Duinweg (in het bos) moeten rijden. Maar dat zijn veel minder verkeersbewegingen.



Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Opnieuw

Annuleren